sobota, 6 października 2012

Nowy Projekt - SciFun

Ok, mała niespodzianka dzisiaj. Wspominałem ostatnio o nowym projekcie i dzisiaj, z pewną nieśmiałością, chciałbym go Wam pokazać ;)


W zamyśle miał to być cykl rozrywkowych filmików popularno naukowych na platformie youtube, do której stworzyłem osobny kanał, zatytułowany SciFun.

Charakter generalnie lekki i rozrywkowy, ale też merytoryczny, ot taki żeby w wolnej chwili dowiedzieć się czegość ciekawego, w niekoniecznie poważny sposób.

Nakręciłem wstępnie i testowo dwa filmy, by się przekonać czy taka forma kogoś zainteresuje. Są na razie dwie różne formuły, pierwsza to eksperymenty, druga sypanie faktami "Fakty na spidzie". Przyszłość tego kanału zależy od jego odbioru, pomysły są, chęci też, wszystko zależy od widzów. Zobaczymy :)

Oczywiście "Nietuzinkowy" pozostanie w swojej obecnej formie i będzie nadal prowadzony. To tyle wstępu, rzecz jasna będę wdzięczny za komentarze, sugestie, opinie itp.


Klik w obrazek



72 komentarze:

  1. Moim zdaniem fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a brunatne może się od elektrody zrobiło? :)

      Usuń
  2. nie rozumiem po co tak przeklinasz na filmikach? mnie to osobiście odstrasza a nie zachęca do subskrypcji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mnie to wkurwia

      Usuń
    2. Heh, sam nie wiem, jakoś tak sam wyszedł cały ten odcinek. Chwilami przy nagrywaniu język latał naprawdę nisko :P Ale spoko, to tylko wprawki.

      Usuń
    3. to przeklinanie też mi trochę przeszkadza, ale mimo wszystko bardzo ciekawe filmiki, z pewnością będę oglądał

      Usuń
    4. A mi to nie przeszkadza. Od czasu do czasu nie zaszkodzi rzucić jakąś "kurwą" dla dodania pikanterii czy też efektu zaskoczenia (jak w 2:31 w filmiku pt. "Spalanie wody") :)

      Usuń
    5. Absolutnie to nie przeszkadza, nawet dodaje smaku filmikom.
      Przeklinanie jest sporadyczne.

      PS.

      Czy te filmy oglądają tylko poprawni moralnie??

      Usuń
    6. Niktórzy puszczają to swoim dzieciom więc wulgaryzmy nieco rażą.
      Z drugiej strony, nie oszukujmy się ale za naszymi plecami dzieci używają gorszego słownictwa ;)

      Usuń
    7. no właśnie zamiast tego może będą jakieś żarty lub coś innego

      Usuń
  3. Zdecydowanie lepsza jest forma eksperymentów. Technicznie wszystko jest fajnie dopracowane, nie czuc amatorszczyzny... Zdecydowanie będę oglądał:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Filmy są imho za mocno kontrastują z blogiem. Przydałoby się więcej powagi i zrezygnowanie z przekleństw które kłócą się z wyrobionym przeze mnie wrażeniem na temat bloga. A w faktach na spidzie faktycznie trudno niekiedy zrozumieć przekazywane fakty :)
    Odrobinę wolniej, i może jakiś kierunkowy mikrofon i będzie super.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sprawa,trochę nauki przez zabawę i humor...tego nam właśnie potrzeba.Przeklinanie jest minimalne ,ale oczywiście trudno wszystkich zadowolić .DAJCIE FACETOWI SZANSĘ.Patrząc jak rozwijał się na NBN to będzie super!!W końcu to jego "pierwszy raz";)Czekam na kolejne filmiki!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale Pan przystojny jest;)Myślałam,że ten blog prowadzi starszy mężczyzna.Pozdrawiam i życzę sukcesu na YT oraz dalszych na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie zdecydowanie eksperymenty, tylko oczywiście bez przeklinania, bo to może odstraszać ludzi. Generalnie dobry pomysł i życzę powodzenia. Na pewno będę ogladał ;)

    Co do bloga to dziś wpadł mi pomysł na artykuł. Czytałem o podobno komputerach kwantowych w służbie CIA i dalej zagłębiłem się w temat stanów splątanych :) Chyba możliwe jest "przesłanie" informacji szybciej od światła i nawet Einsteina to niepokoiło. Myślę, że temat ciekawy, ale to taka swobodna sugestia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W odcinku pt. "spalanie wody" na odcinku czasu 1:40 powiedział tekst:
      'Zobaczymy czy wodór jest tak wybuchowy jak k**** mówiliśmy"
      Na odcinku czasu 2:38 gdy coś wybuchło to powiedział: "O, k****".
      Film został opublikowany przed Twoim wpisem.

      Usuń
  8. Tak, stanowczo bez "niecenzuralnych słów" będzie dużo lepiej :)

    Ogólna ocena 8/10 (a to wysoko!)

    Pozdrawiam,
    Maciek

    OdpowiedzUsuń
  9. Experyment - super.

    Fakty na spidzie - nie. Za szybko. Po skończeniu filmiku okazało się że prawie nic nie zapamiętałem. Myślę, że takie informacje lepiej przekazywać poprzez tekst a nie na filmie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardziej zaczerpni z minutephysics/scishow bo eksperyment, eksperymentem, ja tam nie lubię takich rzeczy oglądać przeważnie, fakty ok, tylko niepotrzebne przyspieszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne filmy, popieram w całej rozciągłości

    OdpowiedzUsuń
  12. Bądź sobą, myślę,że będzie coraz lepiej!!!Super pomysł,na Yt jest dużo rozrywki ale mało polskich kanałów,które mówią o nauce.Czekam na kolejne eXperymenta;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pisze z perspektywy widza plec M wiek 32. Blog 10/10, czytanie z zapartym tchem i czekanie na kolejne wpisy na google readerze. Oba wideo: duze rozczarowanie, jakies 3/10, tresc ciekawa, ale forma gowniarska. Co zmienic: mniej wyglupow, miej szczeniackich "cool" tekstow, bez przeklinania, mniej min i pozowania a skoncentrowanie sie na ciekawej tresci. W tej chwili widac 80% Ciebie i 20% material, powinno byc co calkowicie na odwrot. To tyle jesli chodzi o grupe docelowa M-30. Pozdrawiam i czekam na kolejny wpis na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej bym tego nie ujął.

      Usuń
    2. Ja pisząc z perspektywy „M-22” mam dokładnie to samo zdanie.

      Osobiście chciałbym oglądać więcej wideo z eksperymentami ale bez wygłupów i przekleństw. Fakty na speedzie wolałbym zaś przeczytać niż wysłuchać - może w formie „twitterowej”?

      Usuń
    3. M-27 fizyk. Nie zgodzę się z poprzedniakami. Poważnych filmów o nauce jest dostatek, tych "rozrywkowych" zdecydowanie za mało. Proporcje 20-80 nauka-wyglupy uważam za dobrze dobrane :)

      Usuń
  14. Filmiki świetne, aczkolwiek jak powiedzieli poprzednicy ciut za szybko i zbyt dużo przekleństw. Jednak pomysł super, subskrypcja jest :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak kolega wyżej - blog rewelacyjny, ale filmiki mnie trochę rozczarowały, za dużo formy względem treści i śmieszności wciskanej na siłę. Luźna koncepcja jest ok, ale w innym, dojrzalszym wydaniu. Niemniej oglądać zamierzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Suba ode mnie masz :) Luźna forma filmików mi odpowiada, jednak zrezygnuj z przekleństw. Zawsze jest szansa, że zainspirujesz do poznawania szeroko pojętej nauki kogoś młodego, a szkoda by wraz z rozwojem zainteresowania np. fizyką będzie poznawał słowa na k.... :) Nie jesteś kolejnym zagrajmerem - nie potrzebujesz kontrowersji, żeby się wybić - niech ciekawie podana i wartościowa treść Cię wybije :)

    ps. dawaj więcej artykułów bo nie ma co czytać w pracy :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję Wam za wszystkie komentarze, sugestie i miłe słowa. Jest to początek, więc przez pierwsze odcinki będę szukał najlepszej formuły. Wasze sugestie są dla mnie bardzo cenne. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie chcę mi się wierzyć, że jedna i ta sama osoba prowadzi bloga jak i kanał na yt.
    Blog czyta się naprawdę przyjemnie, zarówno wpisy stricte naukowe, jak i bardziej filozoficzne. Jest świetny, bardzo brakuje mi takich treści w internecie (dlatego pisz jak najwięcej tekstów!)
    Tymczasem na yt widzę gościa, który przeklina i robi głupie miny do kamery. Gdzie się podziała elokwencja, którą możemy podziwić na blogu? Formula filmików zupełnie mi nie odpowiada. Nie mówię, że skoro naukowa tematyka, to ma być smutno jak na pogrzebie, ale...hm..,mam nieoparte wrażenie, że próbujesz trochę robić z siebie showmana. Tak jak ktoś napisał wyżej - nie potrzebujesz kontrowersji by się wybić. To co masz do powiedzenia wystarczy, by zainteresować ludzi Twoim kanałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszedłem z założenia, że YT to inna platforma wymagająca zupełnie innego podejścia do tematu. Tak czy inaczej będę eksperymentował, dzięki za opinię.

      Usuń
    2. Wygląa na to, że blog i kanał YT mają inne grupy docelowe ;)

      Usuń
  19. Mi się bardzo podoba, szczególnie "Fakty na spidzie" przyciągają uwagę widza.Troszkę,troszeczkę wolniej i będzie GIT.Ja osobiście nie mam czasu wyszukiwać i przebijać się przez multum wiadomości w necie a tu mam wszystko w jednym miejscu!!Tak trzymać!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. a kiedy następny artykuł NBN i WNS?? Dawaj, dawaj człowieku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba powinny wejść w drugiej połowie tygodnia.

      Usuń
  21. Jeżeli na SciFun chcesz zarabiać to jest to dobra formuła. Jeżeli zależy Ci na szerzeniu wiedzy i chcesz przyciągnąć bardziej poważną grupę ludzi zainteresowanych nauką - stonuj trochę. Należę do tej drugiej grupy i szybkie "pokemonowe" wypowiedzi niespecjalnie mnie bawią/uczą. Blog jest rewelacyjny, formuła SciFun jest dla tych co chcą szybko poznać jakąś ciekawostkę i równie szybko o niej zapomnieć. Jestem z pokolenia "Sondy".

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też jestem przedstawicielem pokolenia "Sondy" i może uda się to w jakis POŻYTECZNY sposób połączyć??Naukę i rozrywkę?DA SIĘ!Może troszkę wolniej na faktach i fajne doświadczenia na scifun bez przekleństw... SUB jest:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na twoim miejscu nie słuchałbym tych jęczeń, że przekleństwa, że za szybko, że nie tak. W ciągu 1 dnia widzę 167 subskrypcji, co pokazuje, iż jest tak jak powinno być. Popularyzacja nauki nie ma na celu popularyzowanie jej wśród ludzi którzy już się nią interesują (jak się niektórym tutaj wydaje), ale wśród takich którzy jej nie rozumieją, nie chcą lub najzwyczajniej boją. Filmy realizowane są tak profesjonalnie, iż ma się wrażenie programu telewizyjnego, a nie kanału youtube! Gdyby udało się jeszcze przemycić poważną tematykę, a nie taką "Focusową", kanał byłby ewenementem!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mówię to z perspektywy M 17 i powiem Ci, że taka forma mi się podoba. Dość mam nudnych wykładów jakimi karmią mnie w szkole, baw się tym co robisz i rozśmieszaj, w końcu nauka+zabawa daje najlepsze rezultaty. Czekam na więcej

    OdpowiedzUsuń
  25. Przeklinanie nic nie znaczy. Jest często wyrazem bezsilności językowej. Jest też zbyt pospolite, by było wyróżnikiem. Wiele osób niepotrzebnie zraża.

    Poza tym pomysł bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  26. Początki są zawsze trudne...nie przejmuj się tymi komentarzami,rób swoje bo robisz to dobrze i widać,że lubisz to robić.Pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na kolejne filmy!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie podoba mi się ten projekt. Nie dlatego, że sam w sobie jest zły. Tylko NBN jest o wiele lepszy. A poświęcając czas na nowy projekt, siłą rzeczy nie będziesz miał tyle czasu na ten tutaj wspaniały blog. Ja bym wolał, aby częściej pojawiały się na NBN te pasjonujące newsy, niż rzadziej kosztem nowego projektu:/ Tak więc jestem na NIE

    OdpowiedzUsuń
  28. Powiedz szczerze czy Ciebie nie widać na najnowszym filmiku na YT na kanale Ad Bustera? :>

    OdpowiedzUsuń
  29. Czekam na artykuł!!!
    :)Proszę również o jakieś super doświadczenia- MEGA BUMBUM- bo lubię oglądać coś zaskakującego nad czym mogę się zastanowić troszkę;)
    Tylko proszę nie rezygnować czasami z kanału na YT, musi być też coś z jajem, bo jak będę funkcjonował przez cały tydzień w pracy!!!AAAAA...

    OdpowiedzUsuń
  30. Wolę artykuły, ale jeśli powstaną nowe odcinki to i tak je obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  31. KOLEŚ ALE WYMIATASZ, JESTEŚ ZAJEBISTY!!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Czekam na kolejny filmik na YT!!Super sprawa;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Fenomenalne!
    Moja jedenastoletnia córka nie dała się odkleić od kompa nim nie obejrzała wszystkich odcinków.

    Dziękuje i prosze o więcej.

    OdpowiedzUsuń
  35. Coz szkoda ze pokazales siebie w taki sposob na yt - przestaje czytac bloga. Wyobrazenie o tobie spadlo na podloge. ZENADA - yt dobre ale dla mlodzierzy typu "skrecmy beke" wogole nue wiem jak to sie pisze ale chyba tak :-/

    OdpowiedzUsuń
  36. Zarąbiste, zasubskrybowałem.

    Pozdrawiam,
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  37. pudżit nie przeklinaj

    OdpowiedzUsuń
  38. Dzięki za wszystko stary. Robisz super materiały (GALILEO I ŚWIAT WIEDZY MIĘKNĄ). Jeśli chodzi o przeklinanie to mi to nie przeszkadza. Proszę Cię nie przestawaj kręcić tych filmików!!!!

    OdpowiedzUsuń
  39. A co ty na to
    http://www.youtube.com/watch?v=56wPvu4tNZY
    http://www.youtube.com/watch?v=RW0JObKyS1Q
    http://www.youtube.com/watch?v=gST8z_gMxPk

    OdpowiedzUsuń
  40. Moim zdaniem świetna sprawa...Sci Fun...Czy ta nazwa nie wskazuje, że ma być śmiesznie...Świetny pomysł, jeśli chodzi o naukę młodzieży...Przykładowo ja mam 13 lat i uważam, że gdyby na filmikach popisywał się elokwencją, to 90% młodych widzów anulowałoby subskrypcję...Tak trzymaj, najważniejsze, to być sobą xD

    OdpowiedzUsuń
  41. 10/10 brawo SciFun!!!!!!

    Gdyby nie było tego tekstu (1:42) "....tak jak k* mówiliśny" to by było 11/10.

    OdpowiedzUsuń
  42. Sci Fun jest ekstra! Nie powiem - zrzucam sobie na tablet i w wolnych chwilach (więc w pracy) oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Sci Fun Ty wariacie =) wpadłęm przypadkowo na ten blog, czytam i z podziwu nie mogłem wyjść, a że znałem Twój kanał wcześniej, to od razu powiązałem ogrom wiedzy z Twoim kanałem, (myślę - "oo tyle wiedzy i nietuzinkowego podejscia do egzystencji i zagadnień wszechświata i wszystko tak fajnie przekazane jak u Sci Funa") jak się okazuje słusznie =) pozdrawiam, genialny kanał i jeszcze genialniejszy blog jako "rozwinięcie" tematyki naukowej na kanale, życzę naszej cywilizacji jak najwięcej takich ludzi z otwartymi umysłami =)

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam pytanie;) Podobno cokolwiek rozpędzone do prędkości większej niż prędkość światła przenosi się w czasie. Jeśli tak jest to skąd pochodzi (przyszłość, przeszłość, teraźniejszość?) światło wytwarzane przez przednie reflektory pędzącego samochodu? Wszak powinno poruszać się szybciej niż normalne światło, ponieważ ma normalną prędkość + prędkość samochodu. Druga sytuacja to machnięcie ręką. Jeśli machnę ręką, światło odbije się od niej z prędkością światła + prędkość ruchu ręki. W związku z tym obraz powstały z odbitych promieni jest z teraźniejszości czy z innego czasu?
    Jedyną opcją, która wydaje się rozwiązywać to zagadnienie jest stwierdzenie, że światło zawsze porusza się z tą samą prędkością niezależnie od jakichkolwiek warunków, chociaż nie chce mi się wierzyć, że światło nie podlega zasadom fizyki, w końcu foton też ma swoją masę... Mógłbyś wytłumaczyć jak Ty to widzisz?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drogi Anonimie
      "Podobno cokolwiek rozpędzone do prędkości większej niż prędkość światła przenosi się w czasie. Jeśli tak jest to skąd pochodzi (przyszłość, przeszłość, teraźniejszość?)" - problem w tym że czegokolwiek co ma masę nie jesteśmy w stanie rozpędzić do prędkości powyżej prędkości światła, gdyż przyrost owej masy będzie szybszy niż przyrost prędkości i będzie zmierzał w kierunku nieskończoności.

      "światło wytwarzane przez przednie reflektory pędzącego samochodu? Wszak powinno poruszać się szybciej niż normalne światło, ponieważ ma normalną prędkość + prędkość samochodu." - kombinujesz stoo lat za Einsteinem - ponieważ jednak prędkość światła jest stała, więc coś musi ulec zakrzywieniu. W przypadku twojego przykładu rozciągnięta zostanie czasoprzestrzeń, oczywiście są to odchylenia niezauważalne.

      " W związku z tym obraz powstały z odbitych promieni jest z teraźniejszości czy z innego czasu?" Tak jak wyżej - światło nie porusza się szybciej od siebie... więc całość pytania jest bezzasadna.

      "edyną opcją, która wydaje się rozwiązywać to zagadnienie jest stwierdzenie, że światło zawsze porusza się z tą samą prędkością niezależnie od jakichkolwiek warunków, chociaż nie chce mi się wierzyć, że światło nie podlega zasadom fizyki, w końcu foton też ma swoją masę... Mógłbyś wytłumaczyć jak Ty to widzisz?"
      Ależ światło PODLEGA prawom fizyki! Ba jest jednym z jej fundamentów, dla tego np. spowalnia w gęstym środowisku - z jądra gwiazdy takiej jak słońce wyemitowany foton "pędzi" do powierzchni gwiazdy przez... sto lat! Światło się załamuje, odbija, zagina w polu grawitacyjnym.... tylko nie potrafi przegonić samego siebie - trudno jak mawiają starożytni górale - "wyży życi ni podskocys".
      Pozdrawiam.

      Usuń
  45. Witam mam na imie Maciek mam 7 lat i będe miał 8 w grudniu oglądam filmiki Pana z mamą która mówi mi co to znaczy.Kocham Pana filmiki.Szkoda że pan nie pracuje unas lecz już tak musi być.Szczegulnie spodobało mi się mnożenie w Japoni i wiele wiele inyh albo o księżycu a najbardziej eksperymenty a czat to z wodą i to zkolą a oglondam pana 1 dzień a już tyle Pana filmików widziałem może mi pan zdradzi jak pan się tego dowiedział��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o hoho pan buk mi powiedział :) pozdrawiam scifun

      Usuń
  46. Dobrze wyważone przeklinanie jest spoko - dodaje smaczku!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Odpowiedzi
    1. 4123254312543215e999 lat tak dokładnie

      Usuń
  48. Oglądam SciFun od początku, dzięki jego filmikom można naprawdę dużo się dowiedzieć. A nie dawno potrzebowałem pomocy przy pisaniu pracy magisterskiej z fizyki. Dobrze że mogłem skorzystać z pomocy http://www.pisanie-prac.org.pl, bo dzięki nim pewnie zdołałem się obronić.

    OdpowiedzUsuń
  49. nie wiem czy dobrze trafiłąm
    ale
    chodzi mi o faceta z tego linku

    https://vod.pl/programy-tv/scifun-jak-mnoza-japonskie-4-latki/ql0ttd7#info

    zabawne naprawde ale tak mnie to zafrapowało i mam pytanie jak na te kreski rozpisac np. 20x20 albo 10x17 bo cos mi nie wychodzi


    OdpowiedzUsuń